Consiliul Uniunii Europene și Parlamentul European au ajuns la un acord provizoriu privind noile standarde de emisii Euro 7, care prevăd limite stricte privind vehiculele autoutilitare, autobuze și camioane, dar și noi norme privind particulele emise de sistemele de frânare, în special ale mașinilor electrice.
”Consiliul UE și Parlamentul European au ajuns la un acord provizoriu privind reglementările autovehiculelor, referitoare la motoare, piese componente și sisteme tehnice separate, referitoare la emisii și durata bateriilor, norme integrate în sistemul Euro 7. Noile reglementări stabilesc reguli adecvate privind emisiile vehiculelor și au rolul de a reduce emisiile poluante din aer generate de transportul rutier, acoperind pentru prima dată autoturismele, autoutilitarele și vehiculele grele într-un singur act legislativ”, anunță Consiliul Uniunii Europene.
Acordul provizoriu prevede menținerea limitelor de emisii Euro 6 pentru autoturisme și autoutilitare, ”dar reduce limitele pentru autobuze și camioane”. De asemenea, ”sunt introduse limite pentru particulele emise de sistemele de frânare (în special la vehiculele electrice), precum și cerințe privind durata de folosire a mașinilor”.
”Prin normele Euro 7, vizăm diminuarea emisiilor vehiculelor rutiere, nu doar cele cauzate de combustie, ci și cele generate de frâne și de anvelope. În același timp, vrem să ajutăm industria să facă marele salt spre vehicule cu emisii zero până în 2035”, a declarat Jordi Hereu i Bohe, ministrul Industriei și Turismului din Spania, țară care exercită Președinția semestrială a Consiliului UE.
Acordul prevede menținerea actualelor limite de emisii, Euro 6, în cazul autoturismelor și autoutilitarelor, care vor fi preluate în normele Euro 7. Cu toate acestea, documentul prevede limitarea emisiilor de particule solide la un diametru de 10 nm (PN10), de la 23 nm în normele Euro 6.
În cazul autobuzelor și autocarelor, precum și în cazul camioanelor, sunt introduse limite mai stringente, inclusiv pentru emisiile poluante care nu sunt reglementate prin normele Euro 6, precum protoxidul de azot (N2O).
Acordul prevede limite stricte ale particulelor generate de plăcuțele de frână (3 mg/km) pentru autoturismele pur electrice și 7 mg/km pentru celelalte tipuri de mașini. Sunt incluse și autoutilitarele grele, care vor avea limite de 5 mg/km pentru cele cu motoare electrice și de 11 mg/km pentru celelalte tipuri de motoare.
Au fost introduse și cerințe mai stricte privind durata de funcționare a tuturor vehiculelor, care acum merg până la 200.000 de kilometri și de zece ani în cazul autoturismelor și autoutilitarelor.
Foto: Profimedia
Citește și: